ebola
Nema zapisa.
Blog
petak, travanj 29, 2011


Čak 75 posto našeg tijela se sastoji od vode. Uzimajući u obzir ovu činjenicu nije ni čudo što nedostatak vode negativno utječe na cjelokupno funkcioniranje organizma. Žeđ nije simptom već posljedica dehidracije i osjećamo ju kad je naše tijelo već dijelom iscrpljeno zbog nedostatka tekućine. Opće je poznato da velika većina ljudi ne unosi minimalno potrebnih 8 čaša vode dnevno. Zašto je uopće voda toliko važna?

1. Potiče rad mozga i dobro raspoloženje
Gubitak već 1 do 2 posto tjelesne tekućine (što se smatra umjerenom dehidracijom) utječe na mentalne sposobnosti i raspoloženje čovjeka. Istraživanje objavljeno u stručnom časopisu European Journal of Clinical Nutrition potvrdilo je da umjerena dehidracija smanjuje matematičke sposobnosti, kvocijent inteligencije, vizualno–motorne sposobnosti, kratkoročno pamćenje kao i brzinu reakcije na podražaj.

Slika2. Pobjeđuje umor
Dehidracija je jedan od najčešćih razloga dnevnog umora. Ako prilikom vježbanja ne uzimate dovoljno tekućine posljedice se manifestiraju u obliku agresivnosti i depresivnog ponašanja, objavljeno je u istraživanju američkog Sveučilišta Tufts. U studiji se navodi kako nedostatak tekućine u organizmu uzrokuje zbunjenost i umor jer utječe na kemijski balans u mozgu. Ponekad dehidracija može biti uzrok glavobolja i razdražljivosti.


3. Daje koži elastičnost
Hidratizirana koža je meka, elastična i manje podložna borama. Iako se cijela industrija bazira na raznoraznim kremama za hidrataciju kože, najbolji način da koži priskrbite dovoljno vlage jest redovita konzumacija vode.


4. Gradi mišiće
Voda je osnovni sastojak koji potiče sintezu proteina odnosno izgradnju vaših mišića. S obzirom da se organizam većinom sastoji upravo od tekućine, logično je koliko je ona važan gradivni element. Upravo zbog toga sportaši moraju unositi povećane količine tekućine. Nedostatak vode u organizmu smanjuje udio testosterona u krvi a povećava proizvodnju kortizola – hormona stresa koji može potiskivati testosteron u organizmu. Testosteron je ključan hormon za izgradnju mišićne mase.


5. Potiče gubljenje masnog tkiva
Njemački znanstvenici su otkrili da konzumiranje vode ujutro ubrzava metabolizam za 24 posto u narednih 90 minuta. Voda potiskuje glad i tako potiče organizam da koristi svoje masne rezerve. općenito je presudna u bržoj izmjeni tvari u stanicama a važan je čimbenik u sagorijevanju kalorija i izbacivanju toksina iz tijela mokrenjem i znojenjem. Nedostatak vode također može prouzročiti nepravilan rad bubrega i jetre.


6. Ublažava erektilnu disfunkciju
Količina krvi (crvenih krvnih zrnaca i plazme) je izravno povezana s količinom tekućine koju unosimo u organizam a igra važnu ulogu kod problema s erekcijom. Upravo je količina krvi u izravnoj vezi s angiotensinom – hormonom povezanim s erektilnom disfunkcijom. Naime, razina angiotensina raste kako količina krvi u organizmu pada. Opće je poznato da je prokrvljenost presudna kako bi bilo koji dio našeg tijela pravilno funkcionirao.


budi.in


raffaello007 @ 09:19 |Komentiraj | Komentari: 1 | Prikaži komentare
gooogle 1254
ludilo blog
Nema zapisa.
prer
Ako vas skripta automatski ne preusmjeri na novu adresu, kliknite ovdje.
Ako vas skripta automatski ne preusmjeri na novu adresu, kliknite ovdje.
pre
Nema zapisa.
ččč
Nema zapisa.
centar
adsenseuheaderu
Google Adsense1111
Anketa
Ocijenite kvalitetu mog bloga?





Linkovi
www.zdravlje-prehrana.com 
Anketa
Koju vrstu kruha najčešće konzumirate?





Index.hr
Nema zapisa.