ebola
Nema zapisa.
Blog
petak, travanj 1, 2011
Makrobiotika, često je nepravedno tretirana kao alternativa, čak sa podsmijehom gledana kao nadriliječenje, iako većina zapravo ne zna što je makrobiotika. Ona je princip kako prehrane tako i načina života koji omogućuje dug i sretan život. 
 
                              
 















-
Principi makrobiotike 
Makrobiotika obuhvaća sve segmente života, od odijevanja do prehrane. Kako je hrana jedan od glavnih izvora energije, nije neobično što je tako veliki naglasak u makrobiotici baš na hrani. Odjeća koja se nosi od prirodnog je materijala: pamuk, vuna, koža, a hrana organskog podrijetla, dok je životni prostor uređen tako da potiče kreativnost, a sam pojedinac prati ritmove prirode. 

                          
 


















Ritam prirode
Ritam prirode možda je i najvažnija smjernica, jer su prehrana, aktivnost i odmor određeni prema njemu. S proljećem hrana postaje laganija, manje se prži, a više pirja, ljeti se konzumira više sirovog povrća i voća, a jesen kao doba prikupljanja za zimu obiluje raznovrsnošću i bojama, dok su zimi jela duže kuhana, pečena i zasitnija, piše trigon.hr. Osim onoga što jedemo vrlo je velik naglasak i na tome kako jedemo te na koji način pripremamo hranu. 

                              
 



















Što se jede? 
Prije svega organski uzgojenu hranu u skladu sa klimatskim obilježjima tog kraja. Tako primjerice mi Hrvati nećemo jesti banane koje potječu iz puno toplijih krajeva, već ćemo prednost dati hrani koja raste u krajevima klimom sličnoj našoj. Meso je namirnica koja se ne konzumira, no ni to nije isključivo. 

                          
 
















 
 

Kako pripremati hranu? 
Priprema hrane započinje već sadnjom, uzgojem te načinom berbe, a onaj dio u kuhinji veliki naglasak stavlja na dužinu tretiranja namirnice, kuhanja ili pečenja, način rezanja i dodatke začina, koji su zapravo u minimalnim količinama. Kuhanje na takav način omogućuje da namirnica zadrži prirodan okus, koji se u klasičnom kuhanju uglavnom izgubi. Primjerice, mrkva ima sladak okus, zelje je ljutkasto, a tajna leži u dužini kuhanja, količini vode i dodatku soli. 

 

Makrobiotička piramida prehrane 
Na dnu piramide nalaze se namirnice koje se konzumiraju u najvećoj mjeri, a to su cjelovite žitarice naročito riža, zob, ječam, raž, a manji udio uključuje tjesteninu, palentu, brašno, kruh i ostale proizvode od žitarica. Slijedi povrće, prvenstveno kuhano, a manji dio svježe i ukiseljeno. Izvor proteina u makrobiotičkoj prehrani su mahunarke, koje dolaze u nešto manjoj mjeri. 

Alge su vrlo bogat izvor minerala, piše trigon.hr. Ovisno o klimatskom pojasu, te o godišnjem dobu, pri vrhu piramide je ulje, dakle masnoće biljnog podrijetla, voće, ribe i morski plodovi, te orašasti plodovi poput lješnjaka i oraha. Na samom vrhu, odnosno ono što se konzumira u najmanjoj mjeri ,su koncentrirani šećeri i crveno meso. 

Sheportal
raffaello007 @ 23:49 |Komentiraj | Komentari: 8 | Prikaži komentare
gooogle 1254
ludilo blog
Nema zapisa.
prer
Ako vas skripta automatski ne preusmjeri na novu adresu, kliknite ovdje.
Ako vas skripta automatski ne preusmjeri na novu adresu, kliknite ovdje.
pre
Nema zapisa.
ččč
Nema zapisa.
centar
adsenseuheaderu
Google Adsense1111
Anketa
Ocijenite kvalitetu mog bloga?





Linkovi
www.zdravlje-prehrana.com 
Anketa
Koju vrstu kruha najčešće konzumirate?





Index.hr
Nema zapisa.